Menu

Jadłospis

W Przedszkolu Pod Topolą w Rumi przestrzegane są zasady zdrowego żywienia dzieci zgodnie z normami i zasadami obowiązującymi dla placówek przedszkolnych zawartych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. 2016 poz. 1154).

Posiłki przygotowywane są w przedszkolnej kuchni przez wykwalifikowany personel. Dzieci otrzymują w ciągu dnia cztery zbilansowane posiłki z uwzględnieniem dietetycznych potrzeb, potwierdzonych zaświadczeniem lekarskim.

Składają się na nie produkty spożywcze pochodzące z różnych grup środków spożywczych i w odpowiednich, zalecanych proporcjach. Przestrzegamy zasady podawania do każdego posiłku porcji owoców lub warzyw oraz co najmniej dwóch porcji mleka lub produktów mlecznych w ciągu dnia. Posiłki przygotowywane są w taki sposób, aby zachowały najwięcej wartości odżywczych. Zamiast przypraw używamy świeżych i suszonych ziół.

W każdej sali zamontowany jest dystrybutor wody pitnej. Dzieci mają do niej nieograniczony dostęp. Woda podawana jest również dzieciom w okresie letnim podczas pobytu w ogrodzie.

Zgodnie z Obwieszczeniem  Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia  23 kwietnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, wykonującym przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, które zawierają alergeny zamieszczamy poniżej spis alergenów.

Numery tych alergenów są widoczne w jadłospisie przy posiłkach w których występują.

 Numery alergenów występujących w posiłkach:

1. Zboża zawierające gluten

2. Skorupiaki i produkty pochodne

3. Jaja i produkty pochodne

4. Ryby i produkty pochodne

5. Orzeszki ziemne (arachidowe)

6. Soja i produkty pochodne

7. Mleko i produkty pochodne

8. Orzechy

9. Seler i produkty pochodne

10. Gorczyca i produkty pochodne

11. Nasiona sezamu i produkty pochodne

12. Dwutlenek siarki

13. Łubin

14. Mięczaki.

 

Śniadanie

Płatki ryżowe na mleku /150ml/,krakowska drobiowa/10g/serek kremowy/20g/ogórek zielony, papryka chleb orkiszowy, jęczmienny /35g/masło, herbata z malwy 1,7

II Śniadanie

banan 80g marchewka

Obiad

Krem z soczewicy na wywarze warzywnym z wędzonką, i ziemniakami/250ml/makaron z truskawkami i polewą jogurtową, truskawkowym/200g/kompot owocowy/200ml/ 1,7,9

Podwieczorek

Kawa zbożowa na mleku/150ml/pasta z tuńczyka z jajem szczypior/30g/ogórek małosolny, papryka, bułka marchewkowa żytni/35g/,masło, herbata ziołowa 1,3,4,7

Śniadanie

Kakao na mleku /150ml/kabanosy drobiowe/15g/pasta z twarogu z ogórkiem zielonym/30g/szczypior rzodkiewka, pomidor, chleb życia, wiejski /35g/masło, herbata z cytryną.1,3,7

II Śniadanie

arbuz/80g/, żurawina

Obiad

Botwinka z jajem na wywarze mięsno-warzywnym/250ml/ gulasz wolowy/80g/kasza gryczana/40g/surówka z młodej kapusty, marchewki i cebuli/100g/ kompot z rabarbaru/200ml/ 1,7,9

Podwieczorek

Koktajl truskawkowo-bananowy na jogurcie /150ml/baton owocowy/25g/ 1 ,7

Śniadanie

Kawa inka na mleku /150ml/schab nie ze wsi/10g/ ser żółty/10g ogórek małosolny, pomidor, sałata, chleb żytni ze słonecznikiem /35g/masło, herbata z żurawiny. 1,7

II Śniadanie

truskawki /80g/ kalarepka

Obiad

Krem z zielonego groszku na wywarze mięsno-warzywnym z grzankami razowymi/250ml/ kotlet mielony/60g/,ziemniaki puree z koperkiem, surówka z marchwi ,jabłek ze śmietaną/80g/ kompot wiśniowy/200ml/ 1,3,7,9

Podwieczorek

Kasza kukurydziana z musem jagodowym /200ml/,ciastka owsiane z morelą /25g/ 1,7

Śniadanie

Kakao na mleku /150ml/szynka wiejska /10/,jajo gotowane /1/2sz/, sałata, ogórek zielony, pomidor, pieczywo mieszane/35g masło, herbata z cytryną 1,3,7,11

II Śniadanie

banan /80g/ Śliwki kalifornijskie

Obiad

Kapuśniak na wywarze mięsno-warzywnym z ziemniakami /250ml/spaghetti z sosem mięsno-warzywnym i serem/150g/ sałata, rzodkiewka, cebula czerwona z sosem winegret/80g/ kompot wiśniowy/200ml/ 1,7,9

Podwieczorek

Budyń waniliowy/150ml/, banan/80g/ wafle ryżowe w polewie malinowej /24g/. 1,7

Śniadanie

Kawa zbożowa na mleku /150ml/salami/10g/ serek kremowy topiony /20g/sałata ,ogórek małosolny, pomidor chleb żytni /35g/ masło, herbata z lipy. 1, 7

II Śniadanie

arbuz/80g /

Obiad

Zupa pomidorowa na wywarze mięsno-warzywnym z ryżem250ml/paluszki rybne/80g/ ziemniaki /150g/ surówka z kiszonej młodej kapusty z marchewką, cebulą, koperkiem z oliwą z oliwek/100g/ kompot owocowy200ml/. 1 ,4,7,9

Podwieczorek

Kakao na mleku, muf finka waniliowa /75g/, borówka amerykańska /60g/ 1,3,7